Saturday, July 25, 2009

အုန္းႏုိ႔ ေခါက္ဆြဲ အာရုဏ္ဆြမ္းအလွဴ

က်ေနာ္ဒီေန႔မနက္ toapayoh monastery မွာ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲ အာရုဏ္ဆြမ္းကိုလွဴျဖစ္တယ္ ။ က်ေနာ္နဲ႔ က်ေနာ္ရဲ႔ အမ မသင္းသင္းဦးနဲ႔ အတူ မေန႔ညက တညလုံးမအိပ္ပဲ အိပ္ေ၇းပ်က္ခံၿပီး ခ်က္ထားတဲ႔ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲ။ ေအာက္မွာ ျပထားတဲ႔ပုံေတြက ဘုန္းၾကီးမ်ား အာရုဏ္ဆြမ္းေပးေနတုန္း ရုိက္ထားတဲ႔ပုံေတြပါ။
က်ေနာ္႔အမအရင္း မတင္မိုး နဲ႔ ဆရာကိုသန္႔ဇင္မ်ိဳးကို မေခၚလိုက္ရဘူး ။ အားခ်င္းလုပ္ျဖစ္သြားလို႔ ၊ အဲဒါနဲ႔ အမက က်ေနာ္႔ကိုဒီမနက္ ဖုနး္ဆက္ေတာ႔ သူ႔ကိုမေခၚလို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတဲ႔ပုံပဲ။ က်ေနာ္ဘေလာ႔ထဲကပဲ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ က်ေနာ့္လည္း မနက္ ၅ နာရီအေရာက္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကိုထသြားၿပီး အိမ္ထဲကခ်က္ထားတဲ႔ ဘုန္းၾကီး ဆြမ္းကို မနက္အာရုံ ၇ နာရီ အမွီကပ္ရေတာ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေခၚျဖစ္ဘူးျဖစ္သြြားတယ္ ။ သူငယ္ခ်င္းအားလုံးကိုလညး္ေတာင္းပန္ပါတယ္။

ဒုတိယပုံကေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းမ်ား မနက္အာရုဏ္ဆြမ္းဘုန္းေပးေနၾကတဲ႔ပုံျဖစ္ပါတယ္။

ဒီပုံကေတာ႔ မသင္းသင္းဦးနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲ ကပ္ဖို႔ျပင္ေနတဲ႔ပုံျဖစ္ပါတယ္



ဒီပုံေလးကေတာ႔ မနက္အာရုဏ္ဆြမ္းကပ္ျပီး အိုက္တုိးပေကးဆန္ အုိးတိုက္ပန္ကန္ေဆးေနၾကတဲ႔ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ပုံျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အလွဴအေၾကာင္းေလး တစ္ခါတည္းၾကဳံတုန္းေလးထည္႔ၾကြားလိုက္ဦးမယ္ ။ အဲဒီ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲကို အမွန္အတိုင္း၀န္ခံရရင္ တစ္ခါမွ မခ်က္ဖူးပါဘူး။ မသင္းသင္းဦးကေတာ႔ ခ်က္ဖူးတယ္။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္႔အသိေတြကိ ု ေမးၾကည္႔ေတာ႔ ပဲအက်က္မႈန္႔နဲ႔ ခ်က္ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ မေန႔က ပင္နီဆူလာမွာ ပဲအက်က္မႈန္႔သြား၀ယ္ေတာ႔ ဆုိင္ရွင္ကေျပာရွာတယ္။ " သမီးရယ္ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲ ခ်က္ရင္ ပဲအစိမ္းမႈန္႔နဲ႔ပဲ ခ်က္ရတယ္။ " လုိ႔ဆုိင္ရွင္က အၾကံေပးရွာတယ္။ သူငယ္ခ်င္းကေျပာထားတာက ပဲအက်တ္မႈန္႕ ဆိုရင္ အနံ႕ မထြက္ဘူး ဆုိၿပီးခ်က္ရင္ အဆင္ေျပတယ္လို႔ ေျပာထားေတာ႔ အဲဒါနဲ႕ ပဲအက်က္မႈန္႔ပဲ ၀ယျ္ဖစ္လိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ဇာတ္လမ္းစတာပဲ ။ အဲဒါနဲ႔ ညက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမပိတ္ခင္ ဘုန္းဘုန္းဆီကခ်က္ဖုိ႔ ျပဳတ္ဖို႔ အုိးသြားယူတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ထုံးစံအတုိင္း ဘာမွ မ၀ယ္ရေသးေတာ႔ ၾကက္သားႏွစ္ေကာင္၊ ေခါက္ဆြဲထုတ္၊ အုန္းႏုိ႔ ရည္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ/နီ ၊ ဂ်င္း ၊ငံျပာရည္ အစရွိသျဖင္႔လိုအပ္တဲ႔ တုိတိုထြာထြာေလးေတြကို Fair Price မွာလိုက္၀ယ္ၿပီး ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ မႏုိင္႔တႏုိင္ နဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ေပးလိုက္တဲ႔ ခ်က္ဖုိ႔ ျပဳတ္ဖုိ႔ အုိးေတြနဲ႔ Fair Priceက၀ယ္လာတဲ႔ အထုတ္အပိုးေတြရယ္ က်ေနာ္႔ရဲ ႔ သယ္ေနက် laptopေလးရယ္ နဲ႔ အိမ္ကို မေရာက္ခင္ လမ္းမွာ ႏွစ္ေခါက္နားၿပီး က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ အိမ္ကုိျပန္ေရာက္လာတယ္

က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္အိမ္ေ၇ာက္ေတာ႔ပဲ ၁၀ နာရီထုိးၿပီ။ အဲဒါနဲ႔ မခ်က္တတ္ခ်က္တတ္နဲ႔ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ကို အရင္ကိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ အရုိးနဲ႔ အသားနဲ႔ကိုဆား ၊ အခ်ိဳမႈန္႔ ၊ ငံျပာရည္နဲ႔ ေရာၿပီး အရင္ၿပဳတ္ၾကတယ္။ ေျပာရရင္ အဲဒီကထြက္လာတဲ႔ ၾကက္ျပဳတ္ရည္ကုိ အခ်ိဳရည္အေနနဲ႔ အုန္းႏုိ႔ေခါက္္ဆြဲ မွာ ျပန္ထည္႔မလို႔ေလ။

လြဲသြားတာတစ္ခု
မသင္းသင္းဦးက က်ေနာ္႔ကိုေမးတယ္ "ညီမေလး ၾကက္သားကို ဒီတုိင္းအတုံးတုံးေလးေတြ လွီးၿပီ ဆီသတ္မွာလာ။ (or) ျပဳတ္ထားတဲ႔ ၾဲဲကက္သားကို အမွ်င္ေလးေတြ ခြာၿပီးမွဆီသတ္မွာလား တဲ႔ " က်ေနာ္ဟင္းခ်က္တတ္ပုံမ်ားကေတာ႔ "ႏႊာၿပီးဆီသတ္ရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ေနာ္ အမတဲ႔" က်ေနာ္ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။အမွန္တကယ္က မနက္က်မွ သိလုိက္တာက ကပိၸယကေျပာတယ္ "အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲဆုိတာ ခ်က္ရင္ ၾကက္သားကို အစိမ္းကို အတုံးရြယ္တူ မၾကီးမေသးေလးေတြတုံၿပီး ဆီသတ္ရတယ္တဲ႔ " အဲဒီအခါမွ သိလိုက္တယ္။ တယ္ေတာ္တဲ႔က်ေနာ္ပါလားလို႔ ။ လုပ္လိုက္ရင္တလြဲၾကီးပဲ ။

အဲဒါနဲ႔ ပဲက်ေနာ္တို႔ ၾကက္သားအမွ်င္ေလးေတြကို ျပဳတ္ထားတဲ႔ ၾကက္သားထဲက ခဲရာခဲဆစ္ ခြာၿပီး ၾကက္သြန္အျဖဴ ၊ ဂ်င္း ၊ ငရုတ္သီးေ၇ာင္တင္မႈန္႔ တို႔နဲ႔ ဆီသတ္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ အဲဒီ ၾကက္သားဆီသတ္ထားတဲ႔ အုိးကို ဒီတုိင္းေလးခန ထားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ မွ ပဲအက်က္မႈန္႔ဇာတ္လမ္းစတာေပါ႔။ အဲဒီပဲအက်က္မႈန္႔ကို ေ၇နဲ႔စေဖ်ာ္ၿပီး မေက်တဲ႔အမႈန္႔ေလးေတြကို လက္နဲ႔ စေခ်ၿပီး ပဲအရည္ကို က်ိဳရမွာေလ။ ျဖစ္ခ်င္္ေတာ႔ အိမ္မွာက စစ္တဲ႔စကာမရွိဘူး။ က်ေနာ္မ၀ယ္ထားတတ္ဘူး။ အဲဒီမွာ ရြာလည္ေတာ႔တာပဲ။ အဲဒီ လို ေရနဲ႔ ပဲအက်က္မႈန္႔နဲ႔ေဖ်ာ္လုိက္လို႔ ပဲေလးေတြကို ေရထဲမွာေရာသြားၿပီး ပဲအမႈန္႔ကို အေစ႔ေလးေတြမျဖစ္ေအာင္လုိက္ေခ်ရတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီလိုပဲမႈန္႔အေစ႔ေလးေတြျဖစ္သြားရင္ သူမ်ားေတြက စကာနဲ႔စစ္ခ်ၿပီး ေက်ေအာင္လုပ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္႔မွာေတာ႔ စကာမရွိေတာ႔ က်ေနာ္တစ္ခါမွ မ၀တ္ရေသးတဲ႔ ရန္ကုန္က အေမထည္႔ေပးလိုက္တဲ႔ ခ်ည္အက်ီ အျဖဴေလးကို ေတာမွာ အုန္းနုိ႔ရည္ ညွစ္သလို လုပ္ၿပီး အရည္ကုိအရင္စစ္ အစိစိ ေလးေတြထေနတဲ႔ ပဲမႈန္႔ေလးကို မနည္းစိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီးလိုက္ေခ်ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ မွ က်ေနာ္တို႔ ပဲကို မီးေပးၿပီး စက်ိဳၾကတယ္။ အဲဒီမွာ အရင္လို မီးကို နည္းနည္းေလးပိုေပးမိတယ္။ အမွန္တကယ္က မီးေအးေအးေလးနဲ႔ စိတ္ရွည္လက္ရွည္လုပ္ရ တာေလ။

မွတ္ခ်က္ ၊ ပဲအစိမ္းမႈန္႔က အုန္းႏုိ႔ ေခါက္ဆြဲ ခ်က္တဲ႔ေနရာမွာ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္။ ပဲအက်က္မႈန္႔အန႔ံမထြက္ေတာ႔ဘူးေလ။


ၿပီးေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီပဲအရည္က်ိဳတာေလးကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ေမႊေပးရင္းနဲ႔ မနက္၃ နာရီထိုးသြားတယ္။ ၿပီးေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ ခုနက ၾကက္သားအခ်ိဳရည္ေလးကိုထည္႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ ၾကက္သားဆီျပန္ခ်က္ထားတာေလးေတြရယ္၊ အုန္းႏုိ႔ရည္ ႏွစ္ဗူးရယ္ကို ေရာထည္႔တယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ ၾကက္သားကို အတုံးေလးေတြမလုပ္လိုက္ေတာ႔ အုန္းႏုိ႔ေခါက္ဆြဲက အရသာရွိၿပီး အျမင္မလွဘူးျဖစ္ေနတာနဲ႔ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ႔ ကပၸိယေတြကပဲ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ လက္ရာေလးေတြကို ၾကက္သားတုံးေလးေတြကုိ ဆီျပန္ထက္ခ်က္ၿပီးျပင္ေပးရွာတယ္။ ဒါနဲ႔ ပဲ မနက္အာရုဏ္ဆြမ္းေလးျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။

"ဘေလာ႔လာလည္တဲ႔ က်ေနာ့္ရ႔ဲ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံးကို ကြ်န္ေတာ္နွင္႔အတူ ယေန႔ထပ္တူထပ္မွ် ကုသိုလ္ရပါေစရန္ အမွ် အမွ် အမွ် ပါဗ်ာ"
အလွဴပြဲရွိလုိ႔ ေအာ္ဒါမွာခ်င္ရင္လက္ခံတယ္ေနာ္
ပုံ
သဲသဲ

5 comments:

  1. သာဓု၃ၾကိမ္ေခၚပါတယ္ဗ်ာ။
    သဲကမွ ေတာ္ေသးတယ္။ က်ေနာ္ဆုိ ဘာမွကုိ မသိဘူး။ အဟီး။
    ဒီတစ္ခါျပန္မွ သင္ရမွာ ေမ့ဆီကေန။ အဟက္။ =)

    ReplyDelete
  2. (သာဓု)၃ ေခၚသြားပါတယ္ဗ်ာ

    ေကာင္းက်ဳိးလုိရာဆႏၵေတြ ျပည့္၀ပါေစ

    ခင္မင္စြာျဖင့္
    သီဟသစ္

    ReplyDelete
  3. ဟ.. အလွဴလုပ္မယ္ဆို ေခၚလိုက္မယ္.. အုန္းႏို႕ေခါက္ဆြဲးခ်က္ခိုင္းဖို႔.. ဟီး... မမီးတို႕က် မဖိတ္ဘူး..

    ReplyDelete
  4. ကုသိုလ္ေတြ မွ်ေ၀ေပးတာ ၀မ္းသာပါတယ္ဗ်ာ...
    သာဓု...သာဓု...သာဓု...ပါဗ်ာ။

    ေက်းဇူးတင္စြာၿဖင့္
    yu ya

    ReplyDelete
  5. သာဓု ၃ႀကိမ္ေခၚသြားပါတယ္ ဗ်ာ
    လိုအင္ဆႏၵ မ်ားလည္း တလံုးတ၀တည္းျပည့္၀ပါေစ

    ၀သန္မိုး

    ReplyDelete