Wednesday, May 20, 2009

အေမ႔ေမတၱာကို ခံစားျခင္း




ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္တကတည္းက မိဘအေပၚဆုိးခဲ႔တဲ႔ကေလးပါ ။မနက္မိုးလင္း coffee ပူပူေလးမ်ား ကြ်န္ေတာ္မေသာက္ရရင္ ေကာ္ေကာ္…… ေကာ္ေကာ……ဆုိၿပီး တင္ပါးကိုေဆာင္႔ၿပီး တစ္အိမ္လုံးမွာရွိတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အေဖ ၊ အေမ ၊ အမ အိမ္ကိုလာတည္႔ အေဒၚေတြ၊ ဦးေလးေတြမက်န္ ဂ်စ္တုိက္ေတာ႔တာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ဆီကုိ coffee တခြက္ေရာက္လာၿပီဆုိရင္ေတာ႔ တအိမ္လုံးေအးခ်မ္းသာယာရွိၾကပါတယ္။

ဒါနဲ႔ကြ်န္ေတာ္ၾကီးလာတယ္ အေမႏိုင္ငံျခားသြားေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အသက္ငယ္ငယ္ေလးပဲ ၇ွိေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔အေဒၚေတြ အိမ္မွာ လာေနတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္းငယ္ေတာ႔ အေခ်ာ႔အေမာ႔အယုအယၾကိဳက္တယ္။ သုံးႏွစ္ေလာက္အေမနဲ႔ခြဲၿပီးေနလာတာၾကာေတာ႔ လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႕ အတူေနတဲ႔ အေဒၚေတြကုိ မခြဲႏုိင္ေတာ႔ဘူး။ အေမၿပန္လာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ အေမ႔ကို နည္းနည္းစိမ္းသြားသလိုျဖစ္တယ္ ။ အဲဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္႔အေမ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ အမွန္တကယ္ကကြ်န္ေတာ္ သူမ်ားစကားကို ယုံတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္႔ အေဒၚက “နင္႔အေမကနင္႔ကို မခ်စ္ေတာ႔ဘူးလို႔ ေျပာရင္” ကြ်န္ေတာ္ေဂ်ာင္ေလးမွာ တိတ္တိတ္ေလးထုိင္ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တိတ္တိတ္ကေလး လူမသိသူမသိငိုတတ္တယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္အေမလည္း ကြ်န္ေတာ္႔ အမ ကိစၥ ၊ အိမ္ကစီးပြားေရးကိစၥေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကၿပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း အလုပ္မ်ားေနေတာ႔ သတိမထားမိဘူး။
အဲဒီေနာက္ေတာ႔ အဲဒီအေဒၚ ရြာၿပန္သြားတဲ႔ေန႔မွာပဲ ကြ်န္ေတာ္အၾကီးအက်ယ္ငိုတယ္။ အေမက ဘာျဖစ္လို႔လဲ လို႔ေမးေတာ႔ “ကြ်န္ေတာ္အေဒၚ႔ကို မခြဲႏိုင္ဘူးလို႔ေျပာခဲ႔တယ္” ၊ အဲဒီမွာ အေမအရမး္၀မ္းနည္းသြားတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ အရင္က ထက္ ပိိုၿပီးဂရုစိုက္လာခဲ႔တယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ဘ၀မွာ အေမ႔ကိုအခ်စ္ဆုံးျပန္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ကကြ်န္ေတာ္ သူမ်ားစကားကို ယုံတာေလ။ ကြ်န္ေတာ္မေကာင္းတာပါ။ ဘ၀မွာ “ ကိုယ္႔မိဘေလာက္ ကိုယ္႔အေပၚျဖဴစင္ရိုးသားေသာ ေစတနာ ေမတၱာေတြနဲ႔ ခ်စ္မယ္႔သူဘယ္သူရွိမလဲဗ်ာ။ “ ခုမွတျဖည္းျဖည္းပိုနားလည္လာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ခု ႏိုင္ငံျခားေရာက္လာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အေမမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုကို ခ်စ္လွ်က္နဲ႔ထားခဲ႔ၿပီး ရုန္းကန္လႈပ္ရွားရတဲ႔ အေမ႔ဘ၀ကို ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္ခ်င္းစာမိလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဒီဘေလာ႔ေလးကို ေရးခ်ျဖစ္တာပါ။

ေနာက္တစ္ခုရွိေသးတယ္။ အဲဒါက ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ အက်င္႔ဆုိးေလးတစ္ခုေပါ႔ ။ နားပူနားဆာ တအားလုပ္တတ္တယ္ အေမ႔ကို ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ၾကြားတာေတာ႔မဟုတ္ရပါဘူး။ 4 D ရလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အမွတ္က သြားေဆးတကၠသိုလ္ (သို႔) ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္ အမွတ္မွီတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိပါေသးတယ္ ကြ်န္ေတာ္အရမ္းၾကီးၾကိဳးစားလြန္းအားၾကီးလို႔ ရတာမဟုတ္ပါဘူး အဲဒီ D ေတြက အေမ႔ၾကိမ္လုံးကိုေၾကာက္လို႔ မနက္ဆို အေစာၾကီးစာထထက်က္ရတာ။ ဒါနဲ႔ေျပာခ်င္တဲ႔ topic ကေပ်ာက္ၿပန္ၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသို္လ္ရလို႔ ေက်ာင္းေ၇ြးဆိုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ကႏုိင္ငံၿခားရူးရူးတဲ႔ကေလး ဒါေၾကာင္႔ ရန္ကုန္မွာပဲတက္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ အေမနဲ႔ အမရယ္ ေျပာရင္းဆုိရင္းကြ်န္ေတာ္ကိုအဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္မွာေက်ာင္းတက္ဖို႔တားတဲ႔ကြ်န္ေတာ္႔ဆရာရယ္ က ေတာင္ငူကြန္ပ်ဴတာတကၠသို္လ္ပဲတတ္ေစခ်င္တယ္။ ၇ပါဘူး ။ ကြ်န္ေတာ္က တစ္ခုခုလုပ္ခ်င္ၿပီဆုိရင္ ဘူးဆုိဖရုံမသီးတတ္ဘူး။ အေမတို႔ ေပးတဲ႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ပဲကြ်န္ေတာ္ေလာက္ေအာင္တတ္ပါ႔မယ္ဆုိၿပီးေတာ႔ ၿမိဳ႕ၿပၿပရဲ႕ လူေနမႈဒုကၡေတြကိုအကုန္ခံစားၿပီး သင္႔တင္႔မွ်တေအာင္ေနထုိင္ခဲ႔ပါတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းအတူတူတက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ အေတာ္ရုန္းကန္ခဲ႔ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တကယ္မ်ားသိတတ္မယ္ဆိုရင္ ေတာင္ငူကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္္မွာ ပထမႏွစ္တက္၊ ဒုတိယႏွစ္နဲ႔ တတိယႏွစ္နဲ႔မွာ ၿပည္ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းတက္ခဲ႔ဖုိ႔ေကာင္းတာ။ အဲဒါဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္႔အေဖနဲ႔ အေမကိုလည္း အၿမဲတမ္း ဂရုတစ္ိုက္ေစာင္႔ေရွာက္ႏုိင္သလို အေမနဲ႔အေဖလည္း ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္နဲ႔ စိတ္ေသာကပူပန္ျခင္းျဖစ္ခဲ႔မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအက်ိဳးရလဒ္ကေတာ႔ ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီးစ ဖက္တီးပုဒ္ကေလးကြ်န္ေတာ္ဟာ ရန္ကုန္မွာ သုံးႏွစ္ေက်ာင္းတက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ပိန္သြားတယ္ ။ ထူသားေပသားက်သြားတာေပါ႔ ။ အရမ္းေ၀းကြာလြန္းအားၾကီးတဲ႔ ရန္ကုန္ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္ၾကီးကို တေန႔ ၄ နာရီ Bus ကားေပၚတစ္မ်ိဳး ေက်ာင္းကားေပၚ တစ္ဖုံ အသြားအျပန္အခ်ိန္ေတြေေပးၿပီး ပညာေတြဆည္းပူးခဲ႔ရတာေပါ႔ေလ။
ဒါကေတာ႔ ေနာက္ဆုံးမိဘစကားကုိနားမေထာင္ျဖစ္တာလို႔ပဲေျပာရမလားမသိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ဒီစင္ကာပူေရာက္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ ခ်စ္ရေသာကြ်န္ေတာ္႔ခ်စ္သူနဲ႔ အမွတ္မထင္စေတြ႔ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ အိမ္ကအေမသိသိသြားခ်င္းပဲ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္နဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ႔ျပန္တယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါမွ အဲလိုမလုပ္ဖူးဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ႏုိင္ငံျခားမထြက္လာခင္အထိ ကြ်န္ေတာ္ဘယ္သူနဲ႔မွ ရည္းစားျဖစ္ခဲ႔ျခင္းမရွိပါဘူး။ ရည္းစားမထားျဖစ္ခဲ႔တာ အေဖ႔ေၾကာင္႔လည္းပါပါတယ္။ အေဖကေျပာတယ္။
သမီးမိန္းကေလးဆုိတာကိုယ္႔ကိုကုိယ္တန္ဖိုးရွိေအာင္ေနရတယ္တဲ႔
၇ည္းစားမရွိတဲ႔ မိန္းကေလးနဲ႔ ရည္းစာရွိတဲ႔မိ္န္းကေလးဆုိရင္ ရည္းစားမရွိတဲ႔မိန္းကေလးက ပိုတန္ဖိုးရွိတယ္သမီး
ဲရည္းစားရွိတဲ႔မိန္းကေလးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးတဲ႔မိန္းကေလးနဲ႔ဆုိရင္ ရည္းစားရွိတဲ႔မိ္န္းကေလးကပိုတန္ဖိုးရွိတယ္
လို႔အေဖကေျပာခဲ႔တယ္။
ေနာက္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံး အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ လက္တြဲျဖဳတ္ခဲ႔ပါတယ္ ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္သူ႔ကို တကယ္ခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဘ၀မွာ မိဘေတြကိုစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ထားႏုိင္ျခင္းက ပိုအေရးၾကီးတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ခံယူမိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အေမနဲ႔ အေဖနဲ႔ ေမြးလို႔လူျဖစ္လာရတာေလ။ အမွန္ေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူတို႔ကိုယ္ပြားေလးေတြပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္႔မိဘဆို အသက္ ၅၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ ။ သူတို႔ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ သူတို႔ေတြ တျဖည္းၿဖည္းအုိလာၿပီေပါ႔ ။ ကြ်န္ေတာ္အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္မိဘကို ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လိုအေျခအေနနဲ႔ထားမွာလဲ။ ေတြးၾကည္႔ရင္ ခုထိေတာ႔မေရရာေသးဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔မိဘကို အဲဒီအရြယ္က်ရင္ ကြ်န္ေတာရြာကိုၿပန္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္႔အေဖ နဲ႔ အေမနဲ႔ ပဲ အတူေနမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမနဲ႔ အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ လစာေလးထဲကေန အသင္႔အတင္႔ အိမ္ေလးတစ္ခု နဲ႔ ျခံက်ယ္က်ယ္ေလးတစ္ခု။ ေနရာကေတာ႔ ျပည္ (သို႔) ကေလာ ေပါ႔၊ ၿပည္က ေဖေဖရဲ႔ဇာတိရြာနဲ႔နီးလို႔ ကေလာကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ၁ လေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေနဖူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ႔ အရမ္းေနလို႔ေကာင္းတဲ႔ ျမိဳ႔ေလးပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ထိ ကြ်န္ေတာ္႔အေဖနဲ႔ အေမက်န္းက်န္းမာမာရွိေနပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း ။ ဒီဘေလာ႔ေလးကိုေရးရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္

“ အေမ သမီးဘ၀တသက္လုံးမွာ အေမ႔ကို စိတ္ဆင္းရဲေအာင္၊ ၀မ္းနည္းေအာင္လုပ္ခဲ႔သမွ်ေတြကို ဒီေန႔ကေနစၿပီးတဖန္မျဖစ္ေပၚေအာင္ၾကိဳးစားပါ႔မယ္။ မိဘရဲ႕ေက်းဇူးကိုဆပ္ႏုိင္ေသာသမီးသာျဖစ္ပါရေစလို႔ ”
ေလးစားလွ်က္
သဲသဲ

1 comment:

  1. သဲေရ... ညီတုိ႕ စာေရးပံု ေရးနည္းတူေနတယ္ေနာ္။
    မိသားစုကုိ ဂ်ီက်တတ္တဲ့ သဲရဲ႕ပုံေလးကုိ ျမင္ေယာင္ရင္း ျပံဳးမိရေသးတယ္။ အဟက္။ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ဖတ္လုိ႕။

    ReplyDelete