Monday, May 25, 2009

စိတ္ခံစားခ်က္


ဒီပို႔စ္ေလးကို ကြ်န္ေတာ္ေရးလိုက္တာ စိတ္ထဲကခံစားခ်က္ပါ။

ကြ်န္ေတာ္႔ဘ၀မွာ ထူးထူးျခားျခားကြ်န္ေတာ္သီလလုံတာဆိုလို႔ ငါးပါးသီလမွာ သုရာေမရိယဆိုတာ ပဲ၇ွိတယ္ ရယ္ ။ ကာေမသုနဲ႔ အဒိိန္နာဒါနာ ကေတာ႔ မိန္းကေလးမိုလို႔ ေျပာစရာလိုမည္မထင္၊ အဲဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္ထူးထူးၿခားၿခားၾကီး သစၥာဆုိမေနပါဘူး ။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခုပဲသစၥာဆုိမိပါတယ္။ "တပည္႔ေတာ္ ဒီစင္ကာပူ ေရာက္ကတည္းက သုရာေမရိယဆုိတဲ႔ ကံကိုကာယကံမႈအားျဖင္႔ က်ဴးလြန္ျခင္းမရွိပါဘုရား ၊ ၿပီးေတာ႔ တပည္႔ေတာ္မရဲ႔ မိဘမ်ားကို တပည္႔ေတာ္ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ၿပည္႔ၿပည္စုံစုံထားခ်င္ပါတယ္ ဘုရား " ဒီမွန္ကန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင္႔ တပည္႔ေတာ္ .........ၿဖစ္ရပါေစ လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ဆုေတာင္းခဲ႔ပါတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ မေနာကံအားျဖင္႔ ကြ်န္ေတာ္ မလုံခဲ႔ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ အသည္းကြဲၿပီး စိတ္ဓာတ္ေတြ တအားက်ေနတဲ႔ အခ်ိန္တုန္းက စိတ္ထဲမွာ အရက္ေသာက္ၿပီး ခနျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကို ေမ႔လို႔ရရင္ ေမ႔လိုက္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္္စိတ္သာရွိခဲ႔တာပါ။ ကြွ်န္ေတာ္ အဲလိုမလုပ္ျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။

ကြ်န္ေတာ္ စင္ကာပူေရာက္ကတည္းက ဘီယာကုိတစ္ခါမွမေသာက္ဖူးဘူး။ ရန္ကုန္မွာဆုိရင္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္မၾကားဘူးတဲ႔ အရာေတြထဲကတစ္ခုေပါ႔ ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ ဦးေလေတြထားတဲ႔ ဘီယာဘူးကို ေ၇ဗူးနဲ႔မွားၿပီး ေသာက္ဖူးပါတယ္။ အဲဒီကတည္းက ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္မိတယ္။ အ၀င္ကလည္းဆိုး ၀င္သြားၿပီးရင္လညး္ ေခါင္းမၾကည္မလင္နဲ႔ ေလကြ်န္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက ဒီအေၾကာင္း .........................

ဒီေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရုံးက ယူေကက ေဆာ႔၀ဲလ္ေရာင္းတဲ႔ partner ေတြလာလို႔ မန္ဒရင္းနား ေအာ္ရီးယန္တယ္ ဟုိတယ္ မွာ အစည္းအေ၀း လုပ္တယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တရုံးလုံးသြားရတယ္။ ညစာစားပြဲလည္း ရွိတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ညစာစားပြဲက မာလိုင္းယြန္းနားမွာေလ ၊ အဲဒီမွာပဲ ကြ်န္ေတာ္႔တို႔ ရုံးက လူေတြကေသာက္ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကို လဲ ဘီယာတိုက္ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က လူမႈေရးအရမ္းနားလည္တဲ႔လူမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ သစၥာဆုိထားတာလည္းရွိတယ္ ။ ၿပီးေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အဲလိုဘီယာေသာက္တာ မၾကိဳက္ဘူး ။ ၀ါသနာလဲမပါဘူးဗ်ာ။ အတင္းၿငင္းတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္႔ကို သူတို႔က ၀ုိင္တိုက္ၿပန္ေရာ ၊ အဲဒီအခါလည္းကြ်န္ေတာ္ျငင္းၿပန္တယ္။ အဲဒီေတာ႔ သူတို႔ ကေျပာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးအလိုက္ မသိတတ္ဘူးတဲ႔ ။ ၾကီးၿပင္းေအာင္လုပ္အုံးတဲ႔ ၊ အင္းေျပာရရင္ ကိုယ္႔ႏုိင္ငံမဟုတ္လို႔ပါ။ ကြ်န္ေတာ္႔ကို အလိုၾကီးေျပာတာေတာ႔ ၾကိဳက္ဘူးဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ေအးေအးေဆးေဆးပဲေနတတ္တာ ၊ ကြ်န္ေတာ္ပဲမွားေနတာလား ? အေဖေရ လူေတြက ၾကီးေလ ေလ လူမႈေရးေတြမ်ားလာေလ ။ဘ၀ ၾကီးကရႈပ္လာေလေလပဲ အေဖ ၊ သမီးေတာ႔ ဘာလုပ္ရမယ္မွန္းမသိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ သမီး ဘယ္ဘီယာ ၀ိုင္ေတာင္မွ မေသာက္ခဲ႔ပါဘူး ၊ အေဖေျပာတဲ႔ လိပ္ေသာတပန္ေလေလး ၊ အဟိ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႔ လိပ္ေသာတပန္ မည္တဲ႔ အေၾကာင္းကိုေျပာဦးမယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္ ကဘုရားစာအုပ္ကိုဖတ္ၿပီး စူွဠေသာတပန္ျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာခဲ႔တဲ႔ေန႔ကေလ အေဖကေျပာတယ္ကြ်န္ေတာ္႔ကို "ငါ႔သမီးရယ္ ေဖ႔ေဖ႔သမီးက လိပ္ေသာတပန္ေလးေတာ႔ မလုပ္ပါနဲ႔ကြယ္ လုိ႔" ေဖေဖကေျပာတယ္ ။ အဟိ စူွဠဆုိတာက ၿမန္မာလိုၿပန္ရင္ လိပ္ကုိ စူွဠေသာတပန္ဆိုေတာ႔ လိပ္ေသာတပန္ေပါ႔ ၊


အဲဒါနဲ႔ မၿပီးေသးၿပန္ဘူး။ ကာရာအုိေက သြားဆုိၾကမယ္ဆုိၿပီး ကာရာအုိေကဆုိင္ေရာက္သြားၿပန္ေရာ အားလုံးက စလုံးေတြရယ္ အျဖဴေတြရယ္ ကြ်န္ေတာ္ရုံးက အမရယ္ ကြ်န္ေတာ္ရယ္ပဲ၇ွိတယ္။ ဟုိေရာက္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္လိုက္တာ ၊ ရင္ေတြေတာင္တုန္သြားတယ္။ ႏုိင္ငံျခားကားထဲက ဘိလက္ယက္ခုန္နဲ႔ ကာရာအိုေက ဆုိတဲ႔ အခန္းနဲ႔ တခန္းထဲတြဲလ်က္ပါ။ အားလုံးကေတာ႔ ဘီယာေတြကိုယ္စီေသာက္ၿပီး သူ႔အရွိန္နဲ႔သူ။ ကြ်န္ေတာ္အဲဒီအခန္းထဲကို စ၀င္တုန္းက တအားငိုခ်င္သြားတယ္။ ေတာ္ေသးလို႔ ကြြ်န္ေတာ္ေဘးနားက ကြ်န္ေတာ္႔ရုံးကအမပါလို႔ ၊ မဟုတ္ရင္ကြ်န္ေတာ္ငိုမိမလားပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္ အဲလိုေနရာေတြ တခါမွမသြားဘူးဘူးဗ်ာ ။ ရန္ကုန္မွာဆုိ စတိတ္ရႈိးေတာင္တစ္ခါမွ မၾကည္႔ဘူးဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ အပိုေတြေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္႔ရင္မွာ ခံစားလိုက္ရတာကို ကြ်န္ေတာ္ခ်ေရးတာပါ။ အဲဒီထဲကလူေတြကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ရုံးကလူေတြရယ္ ၊ ယူေကက အေရာင္းမန္ေနဂ်ာေတြနဲ႔ တက္ကနည္းကယ္ သမားေတြခ်ည္းပါပဲ ။ ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ရင္ထဲမွာ မေအးခ်မ္းပါ့ဘူးဗ်ာ။ အေရွ႔မွာ ခ်ထားတဲ႔ ေရတခြက္ကုိ ေသာက္ရင္းပဲ အားမနာႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ သူတို႔ဆုိတဲ႔ ကာရာအုိေကသံေတြကို မၾကားခ်င္တာရယ္ ကြ်န္ေတာ္ တကယ္အိမ္ၿပန္ခ်င္လာတာနဲ႔ သူေဠး ကုိခြင္႔ေတာင္းၿပီး ေရာက္ၿပီး ၁၀ မိနစ္အၾကာပဲ ကြ်န္ေတာ္႔ရုံးက အမနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္နျဲ႔ပန္လာ ခဲ႔တယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ပဲ ၁၂ နာရီထိုးခါနီးၿပီ။ သူတို႔ ကေတာ႔ ဆက္လက္ၿပီး ဆုိေနၾကတုန္းေပါ႔ ။ culture မတူရင္ေတာင္ လူေတြက ဆက္ဆံရတာတအားခက္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနတဲ႔ သူတို႔ထုံးစံေတြက ဗမာေတြနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္ဗမာၿပည္မွာ လူျဖစ္ၿပီးေမြးရတာကို ခုမွေပ်ာ္သြားတယ္။ ဗမာ ေတြမွာေအးခ်မ္းတဲ႔ life ေလးရွိတယ္ဗ်ာ။ အေနာက္ႏုိင္ငံသားေတြက အဲလိုမဟုတ္ဘူး။
စူညံေအာ္ဟစ္ၿပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနရမွ ေပ်ာ္တယ္လို႔ထင္တာေလ။ ကြ်န္ေတာ္ေမြးခဲ႔တဲ႔ ႏုိင္ငံနဲ႔ ဘာသာတရားေကာင္းက်ိဳးကို ဒီႏုိင္ငံကလူေတြရဲ႔ အေပၚယံေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ၾကည္႔ၿပီးပိုပို ႏႈိင္းယွဥ္သိလာတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ အေဖ႔ကို သတိရလို႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးလိုက္တယ္ဗ်ာ။ ခံစားၾကည္႔ပါဦး



ေဖေဖ
ေလာကၾကီးမွာ
အမွားဆိုတာ အမွန္ျဖစ္ေနတာလား
ကြ်န္ေတာ္ကပဲလြဲေနတာလား?
ဘယ္ေနရာမွာ
ဘယ္သူ႔ကို
ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လိုဆက္ဆံရမယ္မွန္းမသိခဲ႔ပါဘူး။
ေဖေဖရယ္
ငယ္ငယ္တုန္းက
လမ္းသြားရင္
"ပတ္၀န္းက်င္ကိုၾကည္႔ပတ္၀န္းက်င္ကိုေလ႔လာစာအုပ္ႀကီးပဲဖတ္မေနနဲ႔ သမီး "လို႔
ေဖေဖဆူခဲ႔တဲ႔ စကားကိုနားမေထာင္လို႔မ်ား
သမီးအလုိက္မသိတတ္တာလား ?
ေဖေဖ
ဘ၀ေနနည္းကရႈပ္တယ္အေဖရယ္
ဘုရားအလိုက်ေနၿပန္ရင္
လူေတြကအလိုမက်သလို
တရားအလိုက် ဆိတ္ၿငိမ္စြာ ေနၿပန္ရင္လည္း
ေတာ္ကီမပြားႏုိင္ေသာ
အလိုက္မသိတတ္ေသာ
အလုပ္မလုပ္ဘူးဟုထင္ခံရေသာ
သဲသဲ ျဖစ္ရ၏


ကြ်န္ေတာ္႔ခံစားခ်က္ေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ထဲရွိသမွ်ခံစားရသည္႔အတိုင္းေရးျခင္းသာျဖစ္သည္။ မည္သူ႔ကို မွ်ထိခိုက္ေစလိုေသာ အေတြးရယ္မရွိပါ။ ကြ်န္ေတာ္႔ ဘေလာ႔ကိုဖတ္၍ စိတ္စႏုိးစေနာင္႔ ျဖစ္သြားသူမ်ား စိတ္အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္သူမ်ားရွိပါက ကြ်န္ေတာ္အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါသည္။
ေလးစားလွ်က္
သဲသဲ

ငယ္စဥ္ကကြ်န္ေတာ္႔ဘ၀ပုံ၇ိ္ပ္မ်ား

1 comment:

  1. ညီမေရ ...။ မေသာက္ဖူးလုိ႔ အရမ္းျငင္းမယ့္အစား ... အရက္နဲ႔ မတည့္လုိ႔ပါ။ အရက္ေသာက္လုိက္ရင္ allergic ျဖစ္လုိ႔ပါဆုိတဲ႔ က်မၼာေရးအေနနဲ႔ ျငင္းၾကည့္ပါလား။ တကယ္လည္း အရက္က မတည့္တဲ႔လူအတြက္ Allergic ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ႔ သူတုိ႔လည္း အတင္းတုိက္လုိ႔ မရေတာ့ဘူးေလ။ ေလာကႀကီးကေတာ႔ ဒီလုိပါဘူး ... ညီမေရးထားသလုိေပါ႔၊ ဘုရားအလုိက်ေနရင္၊ လူေတြ သိပ္အလုိမက်ဘူး .. ဆုိတာလုိေပါ႔။ Culture ကြဲတဲ႔ ႏုိင္ငံမွာဆုိေတာ႔ ပုိဆုိးတယ္။ ေယာက္်ားေလးဆုိရင္ေတာ႔ အႀကံေပးလုိ႔ေကာင္းတယ္။ မလုပ္ခ်င္တဲ႔ဟာ အတင္းလုပ္ခုိင္းရင္ (ဥပမာ - အရက္ေသာက္မိရင္ က်ေနာ္က ေသြးဆုိးလုိ႔ပါဆုိၿပီးျငင္း၊ ဒီလုိမွ မရလုိ႔တုိက္လာၿပီဆုိရင္ ... ဟန္ျပေသာက္ၿပီး ေသြးဆုိးျပလုက္စမ္းပါ။ ေနာက္တစ္ခါ ကုိယ္က ေသာက္ပါမယ္ဆုိရင္ေတာင္ သူတုိ႔ မတုိက္ေတာ႔ဘူး။) ဟဲ ဟဲ ... ကုိယ္ေတြ႔ေနာ္ ......။

    ReplyDelete